شنوایی سنجی و انتخاب انواع سمعک
نوشته شده توسط : محمد طاهری

تمام استنباط ها، چه استنباط های تشریحی و چه استنباط های پلی، مبتنی بر منطق کلیک کنید یا شناخت جهان واقعی هستند. یک عنصر سازنده ی مهم در تبادل های ارتباطی موفقیت آمیز تضمین این امر است که طرف مقابل گفتگو دارای دانش و شناخت کافی باشد تا او نیز بتواند به طور دقیق استنباط سازی نماید. بسیاری از استنباط ها بر مبنای نوشته ها ها شکل می گیرند ( شانک و آبلسون 1977). اسکریپ ها (script)در حقیقت زمینه هایی کلی در باره ی زنجیره ای از فعالیت های عام هستند. برای مثال، بیشتر افراد در باره ی رستوران یک اسکریپت دارند. اگر کسی بگوید که فرید به رستوران رفته است و یک گوشت کبابی سفارش داده است، دانش ما در رابطه با اسکریپت ها این امکان را به ما می دهد تا استنباط نماییم فرید از روی دفتر منو و به واسطه ی خدمتکار یا گارسون این گوشت کبابی را سفارش داده، آنچه را که سفارش داده است خورده است و در نهایت مبلغی را در ازای آن پرداخت نموده است و ..... . بخشی از فرایند یادگیری در یک شغل جدید و یا اینکه چگونه باید در یک موسسه ی جدید ( مثلا یک دانشکده) عمل کنیم مستلزم بدست آوردن این اسکریپت ها می باشد چرا که از این طریق می آموزیم که فرایند انجام امور و کارها در هر جایی چگونه است.
هر اندازه که افراد از نظر اجتماعی و فرهنگی بیشتر به هم نزدیک باشند، اسکریپت های مشترک بیشتری با هم دارند. به همین دلیل است افرادی که در اطلاعات اندکی با هم مشترک هستند فرایند ارتباطی و روابط متقابل آنها نسبت به افرادی که در بیشتر زمینه ها و اطلاعات با هم مشترکند سخت تر و دشوارتر است. هر اندازه که دو نفر در اطلاعات و زمینه های بیشتری با هم مشترک باشند به احتمال بیشتر هریک از آنها می تواند در باره ی آنچه که در ذهن دیگری است قضاوت درست تری داشته باشد و چه بسا استنباط های طرف مقابل خود را در باره ی یک موضوع بدانند. برای مثال، استنباطی که ما در باره ی هر دو جمله ی شماره ی 23 در بالا داریم کاملا بر مبنای مشخصه ی فرهنگی است: مطابق روایات، پرنده های غربی پوششی سفید بر تن دارند، اما پرنده های دیگر فرهنگ ها اینگونه نیستند. ما بعدا در همین فصل این نکته را بررسی می کنیم. استنباط ها علاوه بر تسهیل تفسیر گفتمان، می توانند در انتقال اطلاعات به ما نقش آفرین باشند. تصور کنید که جمله ی زیر به گوش شما می خورد:

منبع :

https://tehransafir.com/

 





:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک استارکی , سمعک اتیکن , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک , خرید سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: